Tai tässä tapauksessa voidaan puhua kalatiskistä. Lähikauppaamme, eli Zeppeliinin Prismaan on tullut kalatiski, taisi siellä olla kyllä lihaakin, siis muuta kun kalaa... No niin. Sieltä ostin silakkafileitä katinroikaleille ja taas kävi niinkun on käynyt jo monta kertaa muillakin tiskeillä. Pyydän 200g silakkafilettä. Myyjä lappaa paperille annoksen ja punnitsee. Myyjä: Tässä on 300g, otanko vähän pois? Minä: No ota...

Tarinan tarkoitus... Eikö tuoretiskillä ole ideana juuri se että saat tavaraa sen verran kun on tarvis? Vai olenko käsittänyt jotakin ihan väärin? Jos minä pyydän saada 200g tuotetta niin miksi minä olisin tyytyväinen 300g:n? Minun on turha ostaa 300g koska kissat ei jaksa syödä sitä määrää ja silakkafileitä on ihan turha yrittää säilyttää seuraavaan päivään, saatikka että haluaisin säilyttää niitä jääkaapissa haisemassa. Ja tätä ei voi edes pistää uuden tiskin piikkiin, koska olen saanut samanlaisia kysymyksiä jo kauan toiminnassa olleista tiskeistä.

Mit mieltä olette, olinko Aasiakas? :)